وبلاگ سخی

وبلاگ سخی

وبلاگ سخی

وبلاگ سخی

نمای کامپوزیت را بیشتر بشناسیم

نمای کامپوزیت را بیشتر بشناسیم

 

در ساختمان سازی گذشته از اصول معماری و زیبایی شناختی بنا ، زیبایی نما را نمی توان کم اهمیت بر شمرد.

آن هنگام ساختمان اصالت و پرستیژ خود را می تواند ظاهر سازد که نمای در خور شانی داشته باشد.

نما مانند صورت می ماند برای انسان ، که هر چه زیباتر و دلنشین تر باشد قدرت ارتباط بیشتری را با اطرافیانش خواهد داشت حال بگذریم از ساختمان سازی امروز که گاه معماران غیر متعهد نقوص زیر بنایی ساختمان را با نمای دل فریب می پوشانند ، نه روی سخن ما با آن نمای ساختمان است که بر روی زیربنایی استوار سوار شود.

از گذشته نماهای خشتی و آجری جای خود را به نماهای سنگی داده است ولی اینک در بلند مرتبه سازی ها وحتی در بناهای با ارتفاع چندطبقه یکی از گزینه های قابل تامل در اجرای نما ، نمای کامپوزیت است.

نمای کامپوزیت در جدول مقایسه ای با نماهای دیگر دارای مزیت هایی است که به اختصار بدین شرح می باشد :

           متریال مانا : کامپوزیت دارای ساختار فیزیکی مناسبی است که در مقابل اثرات جوی و نور خورشید متغیر نشده و ترکیب خویش را حفظ می نماید. رطوبت و خشکی ، سردی و گرما نمی تواند بر شیرازه ی این ورق های بی بدیل اثرگذار باشد.

           وزن کم : نماهای سنگی که شاید رقیب اصلی نما کامپوزیت به شمار آید در هر متر مربع دارای وزنی بیش از۶۰ کیلوگرم می باشد حال آنکه وزن متوسط نمای کامپوزیت در هر متر مربع کمتر از ۲۰ کیلو گرم خواهد بود و این مسئله خود یکی از امتیازات بارز این سبک از اجرای نماست ، زیرا بدین طریق وزن ساختمان را تقلیل داده ایم تا اینکه افزایش دهیم.

           قابلیت تعمیر و اصلاح آسان : نمای کامپوزیت از به هم پیوستن پنل یا ورق های کامپوزیت ایجاد می شود که اگر قسمتی نیاز به اصلاح ویا تغییر داشت دیگر نیازی به دست بردن به کلیت نما نیست بلکه تنها ورق مورد نظر تعویض می شود آن هم در کم ترین زمان ممکن …

           ایمنی بالا در هنگام زلزله : در هنگام زلزله ویژگی شبکه ای بودن نمای کامپوزیت مانع از فروریختن و شکستن کلی نما می گردد بلکه با حرکت در ریل های قاب فشار وارده را تا حد زیادی از خود عبور می دهد باشد که ورق کامپوزیت توان ارتجاعی و انعطاف را نیز دارامی باشد …. حال شما تصور کنید در هنگام زلزله در جنب ساختمان با نمای شیشه ای یا سنگ قراربگیرید؟!؟!

           رنگ بندی : ورق های کامپوزیت دارای رنگها و طرح های گوناگونی هستند که علاوه بر بالا بردن فاکتور انتخاب قابلیت های  طراحی این نما را نیز دو چندان می نماید.

حروف برجسته استیل ,تابلوسازی حروف برجسته استیل ,قیمت حروف برجسته استیل ,تابلو حروف برجسته پلکسی گلاس ,تابلو حروف برجسته پلکسی ,عکس حروف انگلیسی برجسته ,استیکر برجسته

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.